De toekomst van de Nederlandse jachtbouwindustrie ligt in export. Een uitdaging vormt het bereiken van kopers in de ons omringende landen. De NJI begrijpt dat zelf deelnemen aan internationale botenbeurzen doeltreffend maar duur en tijdrovend is. Daarom wijzen wij u op de campagne ‘Quality Boats Holland 2018’ dat een slim alternatief biedt tegen schappelijke tarieven. Het is exportpromotie met een combinatie van print, beurzen en internet, exclusief voor en door de Nederlandse jachtwerven en toeleveranciers.
Een jaarboek met Engelstalige artikelen over elke deelnemer wordt door Nederlands personeel verspreid vanuit eigen stands op 9 internationale botenbeurzen in Duitsland, Scandinavië, Frankrijk en België. Ook de NJI als branche-organisatie staat hierin. Naast het jaarboek liggen brochures van de deelnemers op elke beurs voor het meepakken. Een foto en logo komt aan de standwand. De campagne wordt ondersteund met de website QualityBoatsHolland.com die duizenden bezoekers per maand trekt.
De beurzen voor de 2018-campagne zijn in chronologische volgorde: Cannes Yachting Festival (september 2017), Interboot Friedrichshafen (september 2017), Hanseboot Hamburg (oktober 2017), Boot&Fun Berlijn (november 2017), Salon Nautique de Paris (december 2017), Boot Düsseldorf (januari 2018), Belgian Boat Show (februari 2018), Alt för Sjön Stockholm (maart 2018) en Hanseboot Ancora (mei 2018). Gezamenlijk trekken de shows 914.900 bezoekers. De beurs in Stockholm werd nieuw toegevoegd dit jaar. Ook nieuw is dat op de drie grootste Nederlandse beurzen een display komt met de Guide, voor internationale bezoekers.
De officiële deadline voor reserveren is halverwege juni, dus aanmelden is nog mogelijk. Deelname begint vanaf 1 redactionele pagina en 1 advertentiepagina, samen voor omgerekend per beurs € 177. Daarbij is alles inbegrepen en dat mag gerust ‘scherp geprijsd’ genoemd worden.
Meer informatie is verkrijgbaar op www.yachtfocus.company en via 020-4560995 of info@yachtfocus.com.