Het jacht met afmetingen van 12,85 x 4,30 meter mag omschreven worden als volumineus, met een prachtig vol en breed voorschip waardoor het ongekend ruim is. Toch is het schip herkenbaar aan het elegante en slanke profiel.
Door de vernieuwde raampartij met extra groot glasoppervlak kan een maximale hoeveelheid daglicht binnenvallen. De boordlichten zijn verwerkt in de ‘flush’ geïntegreerde ‘pillar trims’. Ook in de voorkajuit zorgen de grotere patrijspoorten voor meer licht in het interieur. Met dezelfde stijlelementen oogt het als één groot raam.
In het verlengde van de opbouw van de boot loopt de Linssen-Longtop over de kuip, waardoor zitten in de kuip tijdens alle weersomstandigheden comfortabel en droog is. De decentrale hekdeur aan bakboordzijde is ideaal gepositioneerd. Hiermee is er plek voor een ruime geïntegreerde L-bank.
De totaal vernieuwde stuurstand aan bakboordzijde is een echte eye-catcher samen met de nieuwe ‘’pop-out and slide door’’ en verstelbare (links-rechts en vooruit-achteruit) stuurbank. Handig om vanuit de stuurstand gemakkelijk bij de kikker te kunnen om snel even een touw te leggen in sluis of haven, om daarna in alle rust het schip op zijn plek te leggen. Een optimalisatie van formaat bij handelingen en manoeuvres. Bij deze 40 Sedan bevindt de verbinding tussen salon en kuip zich op één niveau, met slechts een lage drempel.
Bewuste materiaalkeuzes
Vergeleken met de interieurs van voorgaande modellen is het nieuwe interieur lichter en contrastrijker. Dat begint al bij de vloer met een warme, diepbruine Wengé-finish, gelegd in brede stroken voor een optimale dieptewerking. Okoumé-hardhout met een kersen-finish pasten we altijd al toe bij de afwerking van ons interieur. Alleen hebben we bij de INTERO bewust gekozen voor een lichtere kersentint, die mooi contrasteert met de in leer uitgevoerde bekleding van het meubilair.
Naast het ‘’uiterlijke schoon’’, is de (technische) basis ijzersterk.
Hier een greep uit de diverse vernieuwingen:
- SPH-rompvorm. Net als haar grotere zussen, de 45.0 en de 450, 480 en 500 AC Variotop heeft nu ook de 40.0 INTERO de Softchine Prestressed Hull-vorm. Gecombineerd met de Linssen ‘stern gear’-constructie met vrijhangende roeren in NACA-profiel en propeller en schroefas in P-bracket zorgt dit voor nog betere vaareigenschappen op ruwer water.
- Versterkt geconstrueerde spanten aan de binnenzijde
- Volledig nieuw ontwikkeld Floor Integrated System (FIS®) voor nog efficiënter wegwerken van alle leidingen en bekabeling
- Nieuwe machinekamerinrichting. Het grootste verschil wanneer u het luik naar de machinekamer opendoet: ordelijke inrichting, ruimtelijk en overzichtelijk. Dankzij het TMM®-principe (Ten Main Modules) heeft u goed toegang tot alle componenten
- ICCESS®. Ook de 40.0 is nu uitgerust met het Integrated CAN-bus Controlled Electric Supply System. De twee ICCESS-bedieningspanelen bevinden zich op een centrale plek in het leefgedeelte en direct bij de stuurstand
- Longtop met afwatering. De Sedan heeft een vernieuwd Longtop-dak gekregen met geïntegreerde afwatering
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Linssen Yachts BV
Contactpersoon: Wendy Linssen (wendy.linssen@linssenyachts.com)
Tel.: +31 (0)475 – 43 99 99
www.linssenyachts.com