Amsterdamse zeilvereniging organiseert benefietborrel voor nieuwe mast

mrt 19, 2019 | Branchenieuws

A.S.Z.V. Orionis

De Amsterdamse Studenten Zeilvereniging Orionis heeft een opvallende manier bedacht om de reparatie van het verenigingsskûtsje de Tiid Sil ‘t Leare te bekostigen. Op vrijdag 14 juni 2019 organiseren de studenten in het gebouw van Mediamatic een benefietborrel. Verschillende teams binnen de vereniging varen en slapen op deze skûtsje tijdens wedstrijden, opleidingsweekenden en pleziertochten. Nu moet de mast binnen een paar maanden vervangen worden; een investering van rond de 20.000 euro. 

Onveilige situatie oplossen
In de mast van de skûtsje de Tiid Sil ‘t Leare is een scheur ontstaan bij de voet door langdurig gebruik. Deze beschadiging wordt steeds groter en zorgt uiteindelijk voor een onveilige situatie. Daarom zal de mast aankomend jaar vervangen moeten worden en dat vergt een grote investering. Om hiervoor het bedrag bij elkaar te krijgen, organiseert A.S.Z.V. Orionis de ‘BeneTiid borrel’. Bij dit evenement worden leden, oud-leden, huidige sponsoren, skûtsje liefhebbers, ouders en andere betrokkenen uitgenodigd en gevraagd om zich in te zetten en te investeren in de toekomst van de Tiid Sil ‘t Leare en het skûtsje varen binnen de zeilvereniging Orionis. Een online donatie doen kan ook via mast.orionis.nl. Hier is meer informatie te vinden over Orionis, de Tiid Sil ’t Leare, de mast en de actie. Wie online doneert, ontvangt een uitnodiging voor het evenement.

A.S.Z.V. Orionis

Duurzaamheid
Siem Jansen, voorzitter van A.S.Z.V. Orionis: ‘’De benefietborrel zal een grote bijdrage leveren in de aanschaf van een nieuwe mast voor de skûtsje. We hebben een uitgebreid onderzoek gedaan en het is noodzakelijk een compleet nieuwe mast aan te schaffen omdat er geen tweedehands exemplaren aangeboden worden die voldoen aan de afmetingen en eisen. Zonder een nieuwe mast kan er niet meer worden gezeild met deze unieke platbodem boot. Een nieuwe mast gaat ongeveer twintig jaar mee. Dit betekent dat de verenigingsskûtsje aankomende twee decennia veilig het water op kan, mits de skûtsje goed onderhouden wordt. Hiervoor hebben we bij de aanschaf in 2014 de Technisch Skûtsje Commissie opgericht, die verantwoordelijk is voor een vijfjarig klus- en financieel plan, om de duurzaamheid van de boot te waarborgen.’’

A.S.Z.V. Orionis
A.S.Z.V. Orionis

om de reparatie van het verenigingsskûtsje de Tiid Sil ‘t Leare te bekostigen. Op vrijdag 14 juni 2019 organiseren de studenten in het gebouw van Mediamatic een benefietborrel. Verschillende teams binnen de vereniging varen en slapen op deze skûtsje tijdens wedstrijden, opleidingsweekenden en pleziertochten. Nu moet de mast binnen een paar maanden vervangen worden; een investering van rond de 20.000 euro. 

Onveilige situatie oplossen
In de mast van de skûtsje de Tiid Sil ‘t Leare is een scheur ontstaan bij de voet door langdurig gebruik. Deze beschadiging wordt steeds groter en zorgt uiteindelijk voor een onveilige situatie. Daarom zal de mast aankomend jaar vervangen moeten worden en dat vergt een grote investering. Om hiervoor het bedrag bij elkaar te krijgen, organiseert A.S.Z.V. Orionis de ‘BeneTiid borrel’. Bij dit evenement worden leden, oud-leden, huidige sponsoren, skûtsje liefhebbers, ouders en andere betrokkenen uitgenodigd en gevraagd om zich in te zetten en te investeren in de toekomst van de Tiid Sil ‘t Leare en het skûtsje varen binnen de zeilvereniging Orionis. Een online donatie doen kan ook via mast.orionis.nl. Hier is meer informatie te vinden over Orionis, de Tiid Sil ’t Leare, de mast en de actie. Wie online doneert, ontvangt een uitnodiging voor het evenement.

A.S.Z.V. Orionis

Duurzaamheid
Siem Jansen, voorzitter van A.S.Z.V. Orionis: ‘’De benefietborrel zal een grote bijdrage leveren in de aanschaf van een nieuwe mast voor de skûtsje. We hebben een uitgebreid onderzoek gedaan en het is noodzakelijk een compleet nieuwe mast aan te schaffen omdat er geen tweedehands exemplaren aangeboden worden die voldoen aan de afmetingen en eisen. Zonder een nieuwe mast kan er niet meer worden gezeild met deze unieke platbodem boot. Een nieuwe mast gaat ongeveer twintig jaar mee. Dit betekent dat de verenigingsskûtsje aankomende twee decennia veilig het water op kan, mits de skûtsje goed onderhouden wordt. Hiervoor hebben we bij de aanschaf in 2014 de Technisch Skûtsje Commissie opgericht, die verantwoordelijk is voor een vijfjarig klus- en financieel plan, om de duurzaamheid van de boot te waarborgen.’’

A.S.Z.V. Orionis
A.S.Z.V. Orionis

om de reparatie van het verenigingsskûtsje de Tiid Sil ‘t Leare te bekostigen. Op vrijdag 14 juni 2019 organiseren de studenten in het gebouw van Mediamatic een benefietborrel. Verschillende teams binnen de vereniging varen en slapen op deze skûtsje tijdens wedstrijden, opleidingsweekenden en pleziertochten. Nu moet de mast binnen een paar maanden vervangen worden; een investering van rond de 20.000 euro. 

Onveilige situatie oplossen
In de mast van de skûtsje de Tiid Sil ‘t Leare is een scheur ontstaan bij de voet door langdurig gebruik. Deze beschadiging wordt steeds groter en zorgt uiteindelijk voor een onveilige situatie. Daarom zal de mast aankomend jaar vervangen moeten worden en dat vergt een grote investering. Om hiervoor het bedrag bij elkaar te krijgen, organiseert A.S.Z.V. Orionis de ‘BeneTiid borrel’. Bij dit evenement worden leden, oud-leden, huidige sponsoren, skûtsje liefhebbers, ouders en andere betrokkenen uitgenodigd en gevraagd om zich in te zetten en te investeren in de toekomst van de Tiid Sil ‘t Leare en het skûtsje varen binnen de zeilvereniging Orionis. Een online donatie doen kan ook via mast.orionis.nl. Hier is meer informatie te vinden over Orionis, de Tiid Sil ’t Leare, de mast en de actie. Wie online doneert, ontvangt een uitnodiging voor het evenement.

A.S.Z.V. Orionis

Duurzaamheid
Siem Jansen, voorzitter van A.S.Z.V. Orionis: ‘’De benefietborrel zal een grote bijdrage leveren in de aanschaf van een nieuwe mast voor de skûtsje. We hebben een uitgebreid onderzoek gedaan en het is noodzakelijk een compleet nieuwe mast aan te schaffen omdat er geen tweedehands exemplaren aangeboden worden die voldoen aan de afmetingen en eisen. Zonder een nieuwe mast kan er niet meer worden gezeild met deze unieke platbodem boot. Een nieuwe mast gaat ongeveer twintig jaar mee. Dit betekent dat de verenigingsskûtsje aankomende twee decennia veilig het water op kan, mits de skûtsje goed onderhouden wordt. Hiervoor hebben we bij de aanschaf in 2014 de Technisch Skûtsje Commissie opgericht, die verantwoordelijk is voor een vijfjarig klus- en financieel plan, om de duurzaamheid van de boot te waarborgen.’’

A.S.Z.V. Orionis

Watersport-TV verloot 20 kaarten voor Boot Düsseldorf

DUSSELDORF- Heb je een goede reden om in januari een bezoek te brengen aan Boot Düsseldorf of weet je iemand die je kunt verrassen met...

Zwarte stuntboot ‘Amsterdamned 1’ boven water

AMSTERDAM- Leo Staat schat dat hij de speelfilm 'Amsterdamned 1' wel tien keer heeft gezien. Toen hij jaren geleden de kans kreeg om een zwarte...

Met de Janne naar het hoge Noorden

In de zomer van 2024 voer schipper Sam van Haaster met zijn Koopmans 44 in één seizoen langs de illustere eilanden van de Noorse Zee: de Shetlands,...

Felicity Boats International B.V. te Franeker is geroyeerd!

Felicity Boats International BV te Franeker is wegens wanbetaling geroyeerd!!!!    

We love Boot Düsseldorf

Van 17 tot en met 25 januari is Boot Dusseldorf. Ben je van plan om de grootste watersportbeurs in de wereld te bezoeken, bestel dan nu alvast je...

Watersportverbond stapt definitief uit Stichting CWO

Het Watersportverbond beëindigt op 1 januari a.s. definitief haar verantwoordelijkheden binnen de stichting CWO. Dit betekent dat het...

Odile van Aanholt hervat als kersverse moeder olympische zeilcarrière

DEN HAAG- Odile van Aanholt, olympisch kampioen in de 49er FX, beviel 5 maanden geleden van haar dochter Kato. Tijdens een trainingskamp...

Dutch Water Week onderdeel Sailing Grand Slam

ALMERE- In 2026 keert Dutch Water Week (DWW) terug als vast onderdeel op de kalender van de Sailing Grand Slam. De olympische klassen racen van 30...