NAUPAR maakt winnaars Tophost 2018 bekend

nov 11, 2018 | Branchenieuws

NAUPAR

NAUPAR heeft de Tophost 2018 voor de meest gastvrije schippers in de charterbranche bekend gemaakt. Hoewel het kwaliteitsniveau van alle schippers binnen NAUPAR erg hoog ligt, scoorden uiteindelijk de schippers van de traditionele schepen Ambiance, Allure, Eenhoorn, Res Nova, Sudwester en Summertime nét iets hoger dan de rest. Zij spelen bovengemiddeld goed in op de behoeftes van hun gasten en zetten net dat stapje extra waardoor de gasten een onvergetelijke ervaring beleven. “Echt iets om trots op te zijn” vult Pouwel Slurink, directeur van NAUPAR aan, “omdat deze beoordelingen zijn gebaseerd op reviews van onze gasten!”

Wat maakt een schipper een goede gastheer?
Onze klanten boeken vaak een meerdaagse tocht. Ze willen even weg uit die kantoortuin of lekker uitwaaien met vrienden of familie. Een goede schipper kan dan nét het verschil maken tussen een leuke trip of een onvergetelijke belevenis. Gastvrijheid speelt hierbij een belangrijke rol. Naast een opgeruimd schip, bloemetje op tafel of een pot verse koffie dat in de kombuis staat te pruttelen bij aankomst, gaat het over iets extra’s dat de schippers toevoegen aan het uitje. Contact met de schipper en de informatie die hij geeft tijdens de trip zijn hierbij belangrijke aspecten. Een Tophost zorgt er niet alleen voor dat de gast zich thuis voelt, maar is ook nog de perfecte reisleider.”

Het onderzoek naar Tophost 2018
Alle schippers van NAUPAR worden na de vaartocht door de gasten beoordeeld op een aantal onderdelen: de algemene indruk van het schip, het contact met de schipper en de informatievoorziening tijdens de tocht. Deze ervaringen worden samengevat in één cijfer. Om Tophost te worden, moesten de schippers minimaal een 4,8 scoren op een schaal van 5 sterren, 10 tochten hebben gevaren bij NAUPAR en 50% van de vaartochten moesten door de gasten beoordeeld zijn.

Waarom een nieuw beoordelingssysteem?
Met vervoer, verblijf en vermaak in één biedt NAUPAR een heel specifiek product. Om de gasten de klantervaring te geven die ze verdienen, wilde NAUPAR de reiservaringen beter kunnen meten en omzetten naar een heldere beoordeling. Dat lukte niet goed met de bestaande beoordelingssystemen. Met dit nieuwe systeem brengen we de belangrijkste aspecten van de totale trip beter in kaart. NAUPAR streeft ernaar dat uiteindelijk de hele charterbranche gebruik gaat maken van dit systeem, zodat gasten goed kunnen vergelijken.

Meer informatie: www.naupar.nl/tophost

Zaanstad wil dat pleziervaarders vanaf 2026 binnenhavengeld betalen

ZAANSTAD- Het college van B&W van Zaanstad wil dat eigenaren van pleziervaartuigen, die gebruik maken van de Zaanse wateren binnenhavengeld gaan...

Roto Náutica Benelux opent Pop-up store in Loosdrecht

LOOSDRECHT- Roto Nautica Benelux laat Loosdrecht deze zomer bruisen met een Pop-up store op de Jachthaven van Wetterwille waar niet alleen een...

Surf Pill combineert surfen met waterzuivering

AMSTERDAM- Frederik van Os is de ontwikkelaar van de Surf Pill, een compacte drijvende 'surf-kas' die surfen met waterzuivering combineert. Van Os...

De Elfstedenvaartocht is online

LEEUWARDEN- De Elfstedentocht spreekt bij iedereen tot de verbeelding. Tegenwoordig kun je op allerlei manieren langs de 11 Steden in Friesland...

Column Evert Stel: Achterom kijken

We zijn veelal geëigend om altijd vooruit te kijken. Daar ligt immers onze toekomst, onze bestemming, ons doel om te bereiken. Soms zou het echter...

De beste stuurlui… moeten soms zwemmen

UITGEEST- De beste stuurlui staan aan wal. Voor radiografische zeilers geldt dit zeker. Vanaf de wal besturen zij hun modelboten. Als alles goed...

Waar maak jij je druk over als watersporter?

NKC, Europa’s grootste camperclub en Campercontact hebben dit voorjaar een enquete gehouden over de grootste ergenissen onder camperaars. Als...

De Elfstedentocht…vaar je mee?

LEEUWARDEN- De Elfstedentocht spreekt bij iedereen tot de verbeelding. In tijden van strenge winters door de iconische schaatstochten. Tegenwoordig...