NAUPAR maakt winnaars Tophost 2018 bekend

nov 11, 2018 | Branchenieuws

NAUPAR

NAUPAR heeft de Tophost 2018 voor de meest gastvrije schippers in de charterbranche bekend gemaakt. Hoewel het kwaliteitsniveau van alle schippers binnen NAUPAR erg hoog ligt, scoorden uiteindelijk de schippers van de traditionele schepen Ambiance, Allure, Eenhoorn, Res Nova, Sudwester en Summertime nét iets hoger dan de rest. Zij spelen bovengemiddeld goed in op de behoeftes van hun gasten en zetten net dat stapje extra waardoor de gasten een onvergetelijke ervaring beleven. “Echt iets om trots op te zijn” vult Pouwel Slurink, directeur van NAUPAR aan, “omdat deze beoordelingen zijn gebaseerd op reviews van onze gasten!”

Wat maakt een schipper een goede gastheer?
Onze klanten boeken vaak een meerdaagse tocht. Ze willen even weg uit die kantoortuin of lekker uitwaaien met vrienden of familie. Een goede schipper kan dan nét het verschil maken tussen een leuke trip of een onvergetelijke belevenis. Gastvrijheid speelt hierbij een belangrijke rol. Naast een opgeruimd schip, bloemetje op tafel of een pot verse koffie dat in de kombuis staat te pruttelen bij aankomst, gaat het over iets extra’s dat de schippers toevoegen aan het uitje. Contact met de schipper en de informatie die hij geeft tijdens de trip zijn hierbij belangrijke aspecten. Een Tophost zorgt er niet alleen voor dat de gast zich thuis voelt, maar is ook nog de perfecte reisleider.”

Het onderzoek naar Tophost 2018
Alle schippers van NAUPAR worden na de vaartocht door de gasten beoordeeld op een aantal onderdelen: de algemene indruk van het schip, het contact met de schipper en de informatievoorziening tijdens de tocht. Deze ervaringen worden samengevat in één cijfer. Om Tophost te worden, moesten de schippers minimaal een 4,8 scoren op een schaal van 5 sterren, 10 tochten hebben gevaren bij NAUPAR en 50% van de vaartochten moesten door de gasten beoordeeld zijn.

Waarom een nieuw beoordelingssysteem?
Met vervoer, verblijf en vermaak in één biedt NAUPAR een heel specifiek product. Om de gasten de klantervaring te geven die ze verdienen, wilde NAUPAR de reiservaringen beter kunnen meten en omzetten naar een heldere beoordeling. Dat lukte niet goed met de bestaande beoordelingssystemen. Met dit nieuwe systeem brengen we de belangrijkste aspecten van de totale trip beter in kaart. NAUPAR streeft ernaar dat uiteindelijk de hele charterbranche gebruik gaat maken van dit systeem, zodat gasten goed kunnen vergelijken.

Meer informatie: www.naupar.nl/tophost

50 Mijl Doublehanded en Lelystad Regatta onder vleugels Kustzeilers

LELYSTAD- De 50 Mijl Doublehanded en Lelystad Regatta worden vanaf komend jaar door de Nederlandse Vereniging van Kustzeilers georganiseerd. De...

Bijzondere vangst bij scheepskeuring

Tijdens een keuring van een pleziervaartuig deden de experts Tim Visser en zijn collega Boj van Baars deze week een bijzondere vangst. Bij de...

Weet jij een leuke Holland Vaart bestemming?

AKERSLOOT- Onze redactieboot geniet op dit moment van een welverdiende winterslaap.  Ondertussen zijn we druk bezig met het maken van...

‘Alert’ eigenaar Frans Brandjes negeert waarschuwingen

ZAANDAM - Ondanks een enorme hoeveelheid werk is van stress geen sprake bij Frans Brandjes bij de restauratie van zeiljacht 'Alert.' Toen hij de...

Watersport-TV verloot 20 kaarten voor Boot Düsseldorf

DUSSELDORF- Heb je een goede reden om in januari een bezoek te brengen aan Boot Düsseldorf of weet je iemand die je kunt verrassen met...

Zwarte stuntboot ‘Amsterdamned 1’ boven water

AMSTERDAM- Leo Staat schat dat hij de speelfilm 'Amsterdamned 1' wel tien keer heeft gezien. Toen hij jaren geleden de kans kreeg om een zwarte...

Met de Janne naar het hoge Noorden

In de zomer van 2024 voer schipper Sam van Haaster met zijn Koopmans 44 in één seizoen langs de illustere eilanden van de Noorse Zee: de Shetlands,...

Felicity Boats International B.V. te Franeker is geroyeerd!

Felicity Boats International BV te Franeker is wegens wanbetaling geroyeerd!!!!