Waar gewerkt wordt, worden ook fouten gemaakt. Dat geldt ook voor uw secretariaat. Bij controle van de contributie nota’s welke u begin dit jaar van ons heeft ontvangen is helaas gebleken dat wij het collectieve abonnement op Waterkampioen niet correct, d.w.z volgend de bedoeling van uw bestuur hebben doorbelast. Vanwege de voortdurende kostenverhogingen die ANWB BV op dit collectieve abonnement heeft doorgevoerd, heeft uw bestuur helaas moeten besluiten dat dit niet langer uit de contributie kan worden betaald.( Zie ook onze nieuwsbrief van december 2017) Wij hebben de kostprijs van dit abonnement (€30,-) gefaseerd buiten de contributie gebracht en doorbelast. Daarbij is aan leden die deze meerprijs hier niet voor over hadden de mogelijkheid geboden om het abonnement op Waterkampioen stop te zetten. Ongeveer de helft van u heeft dit gedaan.
Door een misverstand bij de facturatie hebben leden die WK hebben opgezegd onbedoeld een korting gekregen van €15,- op de contributie en is aan hen die WK wel willen blijven ontvangen eveneens onbedoeld niet de kostprijs hiervoor zijnde € 30,- in rekening gebracht. Al met al een schadepost van ca. € 4.500,- en dit is gezien de krappe begroting waarmee moet worden gewerkt domweg teveel om af te boeken.
Wij vragen daarom uw begrip voor het feit dat wij u deze bedragen alsnog bij u nabelasten. Binnenkort zullen wij u hiervoor al naar gelang uw situatie (wel / geen WK abonnement via NJI) een aanvullende nota sturen van € 15,- of € 30,- die wij om kosten te besparen zoveel mogelijk langs elektronische weg zullen versturen. Wij hopen dat betaling hiervan soepel mag verlopen. Uiteraard vinden wij het vervelend dat wij u hiermee moeten lastig vallen.